عاشقم... عاشق آن « میم » که می آید آخر عزیز و مرا می کند مال تو !!
عاشقم... عاشق آن « میم » که می آید آخر عزیز و مرا می کند مال تو !!
خدایا! لطفا فردا صبح ار روی آن یکی دنده‌ات بیدار شو ما به خوشبختی نیاز داریم ....تو به کمی تنوع..
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, توسط سید امیر |

بزغاله ها لهجه دارندبزغاله های کوچولو نه تنها لهجه دارند، بلکه آنها تمایل دارند که خصوصیات «بععععع» شان را از صدای بزهایی که در اطراف شان زندگی می کنند، کسب نمایند!

دانشمندان قبلا می دانستند که خفاش ها، وال ها و البته انسان ها تمایل دارند که سبک و اطوار به خصوص صداهایی که آنها را احاطه کرده، کسب و تقلید کنند. به همین دلیل انسان بعد از مدتی زندگی در یک شهر، لهجه ای شبیه مردم آن شهر و دوستان نزدیکش پیدا می کند. حالا محققان مدرسه علوم بیولوژی و شیمی کوین ماری دانشگاه لندن بزها را هم به این لیست افزوده اند. آنها نتیجه تحقیقات شان را در ژورنال Animal Behavior منتشر کرده اند.

این محققان بزها را در سن ۵ هفتگی مورد آزمایش قرار دادند، زیرا این حیوان در چنین سنی اجتماعی می شود. آنها دریافتند بزهایی که با هم در یک گروه بودند، صداهای یکسانی تولید می کردند و هر چه سن شان بالاتر می رفت، شباهت صدای شان بیشتر می شد. دانشمندان حدس می زنند که سود تکاملی لهجه های متفاوت می تواند تشخیص و شناسایی بیگانگان باشد.

آنها همچنین معتقدند که یافته های این تحقیق می تواند به فهم بهتر این موضوع که چگونه انسان تبدیل به یک موجود ناطق شد، کمک کند. و شاید ادامه چنین تحقیقاتی بتواند توضیح دهد که چرا چنین تفاوت های جذابی میان لهجه های مختلف می بینیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: